8 may 2020

Ens quedem a casa - Menjador d'ocells

O COM ELS ERRORS ENS FAN APRENDRE

Ja us he explicat alguna vegada quin és el meu procés de creació. Per fer nous projectes, bé sigui perquè m'ho demanen o per pura necessitat creadora, em deixo inspirar pels objectes que tinc al meu voltant.

Els objectes que més m'inspiren són els envasos perquè cada dia generem algun i em costa molt llençar coses a les escombraries. Principalment intento comprar el minim d'envasos i si puc prefereixo vidre al plastic.

Els envasos tenen formes i colors diferents. Em paso estona mirant-los i imaginant a qué s'assembla la seva forma. Així sense tenir que transformar-lo gaire pot resultar un objecte diferent. Posteriorment experimento: tallo, doblego, enganxo....

Moltes vegades el resultat és molt diferent a allò que he tingut al cap, directament m'oblido del projecte ja que no m'agrada i penso una cosa nova. Sempre us dic, als meus alumnes, que la millor manera d'aprendre és equivocant-nos. 

Un exemple seria quan es va inventar el POST-IT: aL 1970 el quimic Spencer Silver treballava en la creació d'un pegament molt for als laboratoris d'investigació de 3M. Però només va aconsseguir un pegament que es quedava tant en un paper com a l'altre, i el va descartar. Anys després es va comercialitzar com a POST-IT un dels materials d'oficina més venuts.

Qué et sembla, t'ensenyo com he fet el menjador d'ocells que tinc al pati de casa meva:


Primer pas, pintem la caixa en color blanc. Ha de ser amb una pintura acrílica o chalk. 
També retallem la porta del menjador


Amb el fondo blanc ara és més fàcil de pintar amb els colors que més ens agradi.


Quan estigui seca la pintura fem dibuixos amb rotulador negre, si volem (queda molt divertit) , hi posem uns pals a la teulada i un pal de brotxeta clavat del davant al darrera.


Ara ja puc esperar que vinguin els ocells a menjar !!

No hay comentarios:

Publicar un comentario